EN fa

به قلم یک عضو هیئت علمی؛«گسترش شهروندی زنان و نظام آموزش عالی» منتشر شد

 | تاریخ ارسال: 1396/8/27 | 

یک عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی مقاله‌ای با عنوان ؛«گسترش شهروندی زنان و نظام آموزش عالی» منتشر کرد.

به گزارش واحد روابط عمومی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر خدیجه کشاورز  با همکاری شقایق یوسفی‌مقدم این مقاله را در نشریه شهرسازی و معماری هفت شهر، ویژه‌نامه جنسیت و شهروندی منتشر کرده است.

در این مقاله درباره زنان و نظام آموزش عالی آمده است: بدون آموزش، افراد به عنوان شهروندان جامعه، نه میتوانند ظرفیتهای بالقوه خود را تحقق بخشند و نه میتوانند در جامعه مشارکت کنند. چنان‌که بسیاری از اندیشمندان حوزه شهروندی تأکید دارند، در شرایطی که زنان از بسیاری از حقوق بنیادی خود محروم‌اند، نمیتوان از شهروندی کامل آنان سخن گفت.

این مقاله بر آن است تا با تکیه بر داده‌های یک مطالعه کیفی درباره وضعیت دختران دانشجو در دانشگاه‌های کشور این پرسش مهم را پیش کشد که آیا بهرغم غیبت آموزش شهروندی در آموزش عمومی و عالی و آگاهی پایین دانشجویان نسبت به شهروندی، صرف دستیابی به آموزش عالی توانسته است به بسط حقوق شهروندی در کشور کمک کند یا نه.

متن کامل این مقاله را در شماره 58-57 نشریه هفت شهر  صفحات 156-169 می‌توانید بخوانید.

 

 

 





CAPTCHA
دفعات مشاهده: 148 بار   |   دفعات چاپ: 79 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر