EN fa

معرفی شبکه اینترنتی دانشگاه ایرانی

 | تاریخ ارسال: 1402/1/23 | 
شبکه دانشگاه ایرانی شبکه ای است صوتی- تصویری در فضای مجازی برای فرهیختگان و دانش پژوهان ایرانی و غیر ایرانی که تفکر و اندیشه ورزی را یکی از لذت بخش‌ترین فعالیت های زندگی خود می‌دانند. شبکه دانشگاه ایرانی که فرزند پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، ارائه مباحثی نو به نو و جذاب در عرصه های گوناگون فکری در حوالی مرزهای پژوهش و نوآوری را دنبال می‌کند، برنامه‌هایی که در ساحت فرهنگ، علم و فناوری و ناظر به کنونه و آینده ایران و جهان طراحی شده است.
شبکه دانشگاه ایرانی بر اساس آزاداندیشی، عمق‌اندیشی، واقع‌بینی، نقد عالمانه و تضارب و تعاطی افکار متنوع شکل گرفته، و همواره فاصله خود را با سیاست‌زدگی و دگم‌اندیشی سنتی یا مدرن حفظ می‌کند.
در حال حاضر، شبکه دانشگاه ایرانی هفت برنامه زیر را در اولویت کاری خود قرار داده است:

فکرانه، شامل مجموعه‌ای از سخنرانی‌های اساتید و محققان علوم انسانی و اجتماعی است که حول مسائل و پرسش‌های علمی روز در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا توسط اعضاء هیئت علمی پژوهشگاه در سایر محیط‌های آکادمیک داخلی و خارجی ایراد شده است.

کتابگاه، مجموعه برنامه‌هایی است که به معرفی و نقد تخصصی آثار علمی ممتاز پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سایر آثار برجسته مراکز علمی داخلی و بین‌المللی اختصاص یافته و در محل استودیو برگزار شده است.

ارغنون خرد، شامل منتخبی از نشست‌های ارغنون خرد (‌گفتگوهای انتقادی در باب علوم انسانی) می‌شود که در محل پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی  و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده و سپس توسط شبکه دانشگاه ایرانی تدوین گردیده است.

رویداد، شامل مجموعه گزارش‌های خبری از رویدادهای علمی مهم پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی  و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز سایر رویدادهای علمی مهم مراکز علمی کشور و همچنین کلیپ‌ها و مستندهای کوتاه در باب امور مرتبط با آموزش عالی و دانشگاه می‌شود.


نوجهان، نوجهان سلسله‌ نشست‌هایی در باب آینده جهان، فرهنگ، علم و فناوری است که با حضور استادان مطرح و سرشناس بین‌المللی و داخلی و  به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

 
عصرانه‌های علوم انسانی، به بررسی آرا و اندیشه‌ها و نیز قدردانی از یکی از محققان علوم انسانی و اجتماعی کشور  می پردازد که به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

لذت فلسفه، سلسله نشست‌هایی با حضور اساتید برجسته فلسفه کشور است که تلاش دارد به محدودیت‌ها و ظرفیت‌های فلسفه اسلامی در حیات امروزی بپردازد و امتداد فلسفه اسلامی در عرصه های مهم زندگی بشر امروز را بررسی کند.


 

 

 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 186 بار   |   دفعات چاپ: 12 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر