EN fa

فراز و فرود کیفیت آموزش عالی در ایران

 | تاریخ ارسال: 1403/6/7 | 
فراز و فرود کیفیت آموزش عالی در ایران

محمد یمنی دوزی سرخابی
 
دریافت فهرست

«تشخیص» وضعیت کیفیت آموزش های دانشگاهی با توسل به عدد و رقم نه تنها نمی تواند به روشنگری در مورد آن بیانجامد بلکه تصویر ایستایی از پویایی آن ارایه می دهد و به شکاف بین تصمیمات مدیریتی با واقعیت ها دامن می زند. برای برون رفت از این معضل لازم است ذهنیتی که روش های کمی نگر و کاهنده را در مدیریت سیستم‌های پیچیده دانشگاهی مستقر کرده است تغییر کند و ذهنیت کاهنده و ساده نگر با آن چه اندیشه ی پیچیده نامیده می شود جایگزین گردد. این جایگزینی امکان دوری از فرمالیسمی که عملکرد آموزش عالی و دانشگاه ها را درسیطره ی خود قرار داده است فراهم می آورد.فقدان چنین اندیشه ای در میدان عمل سبب می شود که فعالیت های کنشگران دانشگاهی نتواند در مسیر پر پیچ و خم شکل گیری دانشگاه دانش زا و فضیلت خواه گام برداشته و توان آفرینش "کیفیت بی نام" پیدا کنند، آفرینشی که اندیشه ،عمل و اخلاق بزرگان فرهنگ این مرز و بوم درس های گران بهایی برای آن در بر دارد.

 

 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 232 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر