EN fa

نشریات علمی

 | تاریخ ارسال: 1401/5/6 | 
 فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی توسط پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی  و تمدنی وزارت علوم و با همکاری انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات منتشر می‌شود. این فصلنامه درصدد است تا در بین پژوهش‌های تجربی، عملی و نظری رشته‌های مختلفِ حوزه علوم انسانی، به ویژه علوم اجتماعی و آموزش عالی فضای گفتمانی ایجاد کرده و بتواند در ترویج و غنای علمی دانش میان‌رشته‌ای، و همچنین تفسیر و رفع مسائل جامعه معاصر گام موثری بردارد.
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، فصلنامه‌ای علمی و پژوهشی است که در حوزه مطالعات فرهنگی و جامعه‌شناسی فرهنگی فعالیت می‌‌کند. این فصلنامه با هدف کمک به گسترش شناخت از فرهنگ جامعه ایرانی و تحولات آن توسط پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی  و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتشار می‌یابد. با توجه به چرخش فرهنگی در حوزه معرفت‌شناسی و علوم اجتماعی، این فصلنامه تلاش می‌کند در حوزه تولید علم در کشور خلاء‌های موجود را برطرف کند.

فصلنامه‏ مطالعات دانشگاه، فصلنامه‏‌ای علمی پژوهشی‌ خواهد بود که بر آن‌ رویکردی میان‏‌رشته‌‏ای حاکم است و موضوعاتی چون تاریخ دانشگاه، فلسفه‏‌ دانشگاه، مطالعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، اعضای هیئت‏ علمی و کارمندان شاغل در نظام آموزش عالی کشور را مورد مطالعه قرار می‌‏دهد. فصلنامه از آنجا که هدفش تولید و ترویج دانش و نقد آثار، دیدگاه‏‌ها و نظریه‌‏های موجود است در حد امکان از پذیرش و چاپ مقالات ترویجی، مروری و نقد کتاب در حوزه‌‏های موضوعی مذکور نیز استقبال می‌‏کند. 
              www.ijsu.ir

 
ارغوان نامه، تلاش می‌کند که به دور از تنگناهای مجلات علمی و پژوهشی از تمام ظرفیت‌های یک مجله حرفه‌ای مانند گفتگو، اقتراح، انواع یادداشت‌ها، ترجمه و غیره استفاده نمایید و با عالی‌ترین سطح از آزاداندیشی که فرصت‌های باز و بی تکلفی برای طرح مباحث متفاوت برای صاحب نظران فراهم می‌کند. ایجاد بسترهای اولیه برای تعامل و هم‌افزایی پژوهشگران، راه را برای شکل‌گیری فعالیت‌های علمی جمعی که ثمرات آن قطعاً دوچندان خواهد بود، از دیگر اهداف این مجله تخصصی است.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 3723 بار   |   دفعات چاپ: 134 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر