جستوجوی همه منابع
جدول شماره ۱: رشته های دکتری و آمار دانشجویان دکتری مؤسسه
سال ورود | نوع پذیرش | سیاستگذاری فرهنگی | جامعه شناسی فرهنگی | اندیشه سیاسی | جمعکل ورودی |
۹۰ | روزانه | ۲ | – | – | ۱۱ که ۲ نفر دفاع کرده اند |
شبانه | ۳ | – | – | ||
بورسیه وزارت علوم | ۶ | – | – | ||
۹۱ | روزانه | ۳ | ۳ | ۳ | ۱۴ |
بورسیه وزارت علوم | ۲ | ۲ | – | ||
بورسیه سپاه | – | – | ۱ | ||
۹۲ | روزانه | ۳ | ۳ | ۲ | ۱۱ |
بورسیه وزارت علوم | ۲ | ۱ | – | ||
۹۳ | روزانه | ۳ | ۳ | ۳ | ۱۲ |
حوزه کاربرد | – | ۲ | – | ||
انتقال از خارج به داخل | – | – | ۱ | ||
جمع کل | ۲۴ | ۱۴ | ۱۰ | ۴۸ |
جدول شماره ۲: اسامی و عناوین رساله های دانشجویان دکتری پژوهش محور مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی را به روشنی نشان می دهد.
عنوان پایان نامه- طرحنامه | نام و نام خانوادگی | ردیف |
نقش و جایگاه آموزش عالی در کاهش خشونت و ترویج فرهنگ صلح. | زینب صدوقی | ۱ |
مدل سازی سیاستی تحول فرهنگی در دانشگاه با رویکرد بومی (اسلامی- ایرانی) . | علی جوادی جورتانی | ۲ |
راهبرد جمهوری اسلامی ایران در خصوص سازمان های مردم نهاد در افق ۱۴۰۴٫ | علیرضا رحیمی کیا | ۳ |
بررسی روند تغییرات نگرش نسل سوم انقلاب در زمینه مقبولیت نظام سیاسی،اعتماد سیاسی، پنداشت اثربخشی سیاسی و تغییر گروه های مرجع در دهه ۱۳۸۰و ارائه راهکارهای سیاستی برای ایجاد تغییرات نگرشی مطلوب. | علی قادری | ۴ |
ارزیابی سیاستگذاری توسعه علوم انسانی در عرصه فرهنگ در جمهوری اسلامی. | سمانه بایرامی خانشیر | ۵ |
مطالعه سبک زندگی فرهنگی دانشجویان با هدف ارائه الگوی مطلوب. | لیلا باقری | ۶ |
تحلیل گفتمان های تحول در وضعیت اجتماعی زنان در ۳ دهه اخیر با تأکید بر نهادهای سیاستگذاری در ایران. | عاطفه خادمی | ۷ |
نگاهی سیاستگذارانه به نقش و جایگاه آموزش عالی در دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. | مهدی طاهری | ۸ |
بایسته های سیاستگذاری فرهنگی در حوزه آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آینده پژوهی تمدنی انقلاب اسلامی. | سیدمجیدمطهری نژاد | ۹ |
الزامات تحول سبک زندگی ایرانیان در تحقق اهداف چشم انداز ایران ۱۴۰۴٫ | میثم صفائیان | ۱۰ |
« تحلیل ساز و کارهای چیرگی سیاست های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دانشگاهها و ارائه راهکارهای سیاستی؛ مطالعه موردی، دانشگاه تهران » | علیرضا محمدی | ۱۱ |
عوامل مؤثر بر تفوق اسلام سیاسی در فرایند باز تولید فرهنگ سیاسی در ایران معاصر (۱۳۶۵-۱۳۴۰) | جواد قربانی اتانی | ۱۲ |
ارزیابی سیاست ها و فعالیت های نهادهای فرهنگی در زمینه تربیت نامحسوس در دانشگاه های دولتی | مهدی مزینانی | ۱۳ |
تحلیل تطبیقی مفهوم حکومت مطلوب در آراء و اندیشه های سیاسی متفکران اسلام گرا؛ مطالعه موردی؛ کشورهای مصر، تونس و بحرین. | صادق زینالی | ۱۴ |
سنجش اندیشه سیاسی سنت گرایان معاصر و نتایج آن برای آموزش عالی. | مسعود اعتصامی | ۱۵ |
الگوی عمق بخشی خارجی جمهوری اسلامی مبتنی بر اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری و اعتباربخشی نظری آن. | مهدی فیروزکوهی | ۱۶ |
بررسی سیر تحولات گفتمان «اسلامی شدن دانشگاه» در ایران بعد از انقلاب (۹۵-۵۷). | صادق آبسالان | ۱۷ |
تبیین فرایند تکامل هویت حرفه ای در بین دانشجویان دکتری علوم اجتماعی در ایران: ارائه و آزمون مدل. | قاسم جعفری | ۱۸ |
شناخت و ارزیابی بهره برداری از پژوهش های علوم اجتماعی در سیاست گذاری فرهنگی آموزش عالی در ایران و ارائه راه حل | امیر خالقیان | ۱۹ |
تحلیل پدیدار شناختی زیست جهان فرهنگی دانشجویان ایرانی. | مژگان خوشنام | ۲۰ |
سیر تحول مفهوم خانواده در ذهنیت دانشجوی ایرانی در سه دهه گذشته. | ماریا رحیمی | ۲۱ |
بین المللی شدن آموزش عالی ایران به مثابه سیاست فرهنگی. | محمد نیک بین | ۲۲ |
بررسی نقش و تأثیر عوامل و شاخص های فرهنگی بر قدرت رقابت و بهره وری کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران. | سید حسن هاشمیان فر | ۲۳ |
نسبت جهانی شدن فرهنگی و آموزش عالی در ایران (مطالعه تهدیدها و فرصت ها) | علیرضاصالحی | ۲۴ |
سیاستگذاری فرهنگی در ورزش؛ ایده ها و راهبردهایی برای سیاستگذاری فرهنگی ورزش دانشجویی در ایران | عباس قشمی میمند | ۲۵ |
سواد دانشگاهی؛ شناخت چالش ها و راهبردهای توسعه ی آن در آموزش عالی ایران. | علیرضاپیروزان | ۲۶ |
زمینه های فکری تحول در گرایشهای سیاسی دانشجویان در ایران ۹۲-۶۸٫ | احسان زاهدی کیا | ۲۷ |
تأثیر اندیشه فارابی بر اندیشه ابن میمون و پیامد آن بر اندیشه سیاسی و اجتماعی اشتراوس. | خالد شیخ الاسلامی | ۲۸ |
سنخ شناسی سبک های دینداری دانشجویان: مورد مطالعه دانشجویان دانشگاههای ایلام | بهروزسپیدنامه | ۲۹ |
بررسی زمینه های شناختی و فرهنگی همبستگی ملی و چگونگی ارتقای آن در میان دانشجویان بلوچ، کرد و ترکمن در دانشگاه های تهران. | سبحان محمودزاده رضایی | ۳۰ |
تبارشناسی جامعه شناسی حوزه عمومی دوره جمهوری اسلامی ایران | محمود اسماعیل نیا | ۳۱ |
فرایند جامعه پذیری دانشگاهی در بین دانشجویان دانشگاه های ایلام؛ مطالعه تطبیقی بین دانشگاهی. | امید محمدزاده | ۳۲ |
شبکه های اجتماعی و سبک زندگی: مطالعه موردی الگوی استفاده از شبکه های اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاههای تهران. | محمدصادق افراسیابی | ۳۳ |
هویت و فرهنگ: مطالعه موردی هویت شهری و فرهنگ شهری در تهران. | فاطمه اصلان زاده | ۳۴ |
چگونگی شکل گیری سوژه های سیاسی در دانشگاه (بررسی موردی: دانشگاه امیرکبیر، دانشکده ادبیات و علوم انسانی علامه طباطبایی و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران). | حامد طاهری کیا | ۳۵ |
تحلیل سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خصوص بومی سازی علوم انسانی. | سردار فتوحی | ۳۶ |
سیاست های فرهنگی و شهری در حوزه بازار و مراکز خرید و پیامدهای آن در شهر تهران. | معصومه احمدی ملک کیان | ۳۷ |
تأثیر تحول هویت بر رابطه خود و دیگری در جنبش های دانشجویی ایران (۱۳۵۰-۱۳۴۰). | سیدمحسن موسوی زاده جزایری | ۳۸ |
ظرفیتهای هنجاری اندیشه سیاسی برای بازاندیشی جایگاه آموزش عالی مبتنی بر رویکرد توسعه انسانی. | الهام حبیبی | ۳۹ |
چگونگی تعلیم و تربیت در اندیشه سلفی های تکفیری | نوژن اعتضادالسلطنه | ۴۰ |
مجازی شدن و فرهنگ دانشگاهی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه های تهران) | فاطمه لولایی | ۴۱ |
تحلیل سیاست های آموزش عالی ایران (سال های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۶ ش) | سهیل توانا | ۴۲ |
تحلیل جایگاه موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در جامعه شناسی آکادمیک. | یاسر محمدخانی | ۴۳ |
بررسی جامعه شناختی عوامل مؤثر بر مشارکت اقتصادی زنان. | نریمان یوسفی | ۴۴ |
عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر رضایت سالمندان از خدمات رفاهی بازنشستگان (مطالعه موردی: شهرداری تهران) | مصطفی منتظرالمهدی | ۴۵ |
ارزیابی تطبیقی تأثیر آموزش عالی بر توسعه سیاسی در ایران و ترکیه. | مسعود شفیعی چافی | ۴۶ |
بررسی و واکاوی معانی ذهنی دانشجویان از تمدن غربی و ارائه الگوی مفهومی؛ مطالعه موردی دانشجویان دانشگاههای دولتی تهران. | رضا کاوند | ۴۷ |
سیاستگذاری تربیتی ارتباط عفیفانه در دانشگاهها با توجه به دریافت دانشجویان. | سیدعبدالرسول علم الهدی | ۴۸ |