EN fa

آن سویِ اسپوتنیک

 | تاریخ ارسال: 1402/3/6 | 
آن سوی اسپوتنیک
روایت ساختار و فرایند سیاست‌گذاری علوم و تحقیقات در ایالات متحده آمریکا در قرن حاضر


هومر ای.نیل/ تویین ال.اسمیت/ جنیفر بی.مک‌کورمیک

مترجمان:
هادی نیل‌فروشان
محمد‌مهدی طهرانچی
زهرا صمدی

 
۱۱۱۶ صفحه
دریافت فهرست

چارلز وست، ریاست سابق آکادمی ملی مهندسی و قائم¬مقام سابق شورای ملی تحقیقات وابسته به آکادمی¬های ملی علوم و مهندسی ایالات متحده:
«آن سویِ اسپوتنیک، یک معرفی خواندنی، دقیق، و جامع از وضعیت سیاست¬گذاری علم در ایالات متحده است. نگاه واقع¬گرایانۀ آن همان چیزی است که مورد نیاز سیاست¬گذاران و دانشجویان سیاست¬گذاری علم است. باید این را از مواهب خداوند بدانیم که در قرن کنونی که سیاست علم¬وفناوری در اوج اهمیت راهبردی قرار دارد، چنین کتابی در اختیار ماست.»
نورمن آگوستین، رئیس و مدیر عامل بازنشسته شرکت لاکهید مارتین و دریافت کننده جایزه ونور بوش در سال ۲۰۰۸ از شورای ملی علوم در ایالات متحده:
«این کتاب تحقیقی، گنجینه¬ای ارزشمند برای کسانی است که با سیاست¬های علم در مواجهه با چالش¬هایی مانند تامین انرژی، حفظ محیط¬زیست، تضمین مراقبت¬های بهداشتی، ایجاد شغل و موارد دیگر مرتبط هستند.»
مایکل ام کرو، رئیس سابق دانشگاه ایالتی آریزونا:
«آن سویِ اسپوتنیک، تا به امروز بهترین و جامع¬ترین متن در حوزه یکی از بخش¬های حیاتی سیاست عمومی آمریکا، یعنی سیاست علم است. آینده¬های بدیل کشور از بسیاری جهات توسط فرآیند، فرهنگ و پویایی این حوزه ناشناخته از سیاست عمومی تعیین می¬شود.  هومر نیل و همکارانش در این کتاب، این حوزه سیاست را قابل درک و قابل اجرا می¬کنند. این یک متن عالی است!»

 

 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 449 بار   |   دفعات چاپ: 60 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر