EN fa

افتتاح مرکز رصد فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی ایران

 | تاریخ ارسال: 1401/9/27 | 
به گزارش روابط عمومی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، به مناسبت هفته پژوهش مراسم افتتاح مرکز رصد فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی ایران با حضور دکتر صالحی؛ معاون پژوهشی و دکتر کلانتری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روسای مراکز پژوهشی و صاحبنظران و پژوهشگران برگزار می شود.
مرکز رصد اجتماعی و فرهنگی آموزش عالی ایران در سال ۱۴۰۰ از سوی مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به منظور رصد و پیگیری وضعیت شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه آموزش عالی ایران شکل گرفته و بنا دارد با علم به گذشته و اکنون، به درکی از وضعیت این شاخص‌ها در آینده به منظور سیاست‌گذاری بهتر برسد. این مرکز، همانند سایر رصدخانه‌ها (Observatories)، نهادی است که نَه‌تنها واقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی در آموزش عالی ایران را مشاهده و رصد می‌کند، بلکه روندها و گرایش‌ها در این زمینه را نیز شناسایی کرده و ضمن نظارت بر سیاست‌های کنونی آموزش عالی ، به تولید راهبردهایی برای بهبود آموزش عالی و در نتیجه تأثیرگذاری بر سیاست‌های آموزش عالی کشور در ابعاد اجتماعی و فرهنگی کمک می‌کند. مرکز رصد فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی سامانه‌ای برای یکپارچه‌سازی تدوین داده‌های پیمایشی و تحلیل آن‌ها در حوزه آموزش عالی است که به همت مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی راه اندازی شده است.
این مراسم روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در محل تالار فارابی موسسه فرهنگی و اجتماعی با حضور با حضور دکتر صالحی؛ معاون پژوهشی و دکتر کلانتری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روسای مراکز پژوهشی و صاحبنظران و پژوهشگران برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این مراسم به آدرس پاسداران، خیابان مؤمن‌نژاد(گلستان یکم)، پلاک ۱۲۴، مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مراجعه کنند.
این نشست از طریق صفحه اسکای‌روم مؤسسه به نشانی b۲n.ir/iscs به‌صورت مجازی نیز پخش می‌شود.

 




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 211 بار   |   دفعات چاپ: 19 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر