اعلام زمان برگزاری آزمون به کارگیری نیروی قراردادی       ابراهیم فیاض؛ ناقد آخرین اثر از عباس کاظمی       در نشست خبری جشنواره فارابی مطرح شد: وظیفه داریم آثار و محققان حوزه علوم انسانی را کشف کنیم  

English
 
 
  1. «تجربه مواجهه با امر فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه» امیرکبیر از زبان مدیران
  2. دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فارابی برگزار می کند؛ نشست «تعاملات فلسفی ایران و یونان»
  3. وزیر علوم: درگذشت مجاهد خستگی ناپذیر نهضت اسلامی را به جامعه دانشگاهی کشور تسلیت می‌گویم
  4. عبدالکریمی؛ سخنران چهارمین نشست «فلسفه و دانشگاه»
  5. «نقش تشکل های صنفی در گذر از دانشگاه گلخانه ای به دانشگاه در خدمت جامعه» برگزار می شود
  6. با همکاری و حمایت پژوهشکده برگزار می شود؛ نشست «چالش های اجتماعی نظام آموزش در ایران»
  7. علامه و رحیم زاده؛ سخنرانان نشست «تجربه مواجهه با امر فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه»
  8. فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی عضو کمیته بین‌المللی اخلاق نشر شد
  9. زمان برگزاری آزمون به‌کارگیری نیروی قراردادی اعلام شد
  10. در نشست های استانی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی چه می گذرد؟
جستجولیست اخبار علم
اخبار علم 
 
1395/09/2117:19:52
وزیر علوم در جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان پژوهنده: کمیته مشترک وزارت علوم و آموزش و پرورش ایجاد شود  
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وجود بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در وزارت آموزش و پرورش، پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک همکاری میان وزارت علوم و آموزش و پرورش را ارائه کرد.
 
به گزارش واحد روابط عمومی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نقل از ایسنا، دکتر محمد فرهادی روز یکشنبه، 21 آذرماه در مراسم جشنواره تجلیل از دانش آموزان پژوهنده سال 95 با تاکید بر اینکه اولین روز هفته پژوهش با مدرسه آغاز می شود، اظهار کرد: دلیل آن وجود جوانان و دانش آموزان در سنین رشد و یادگیری و کسب مهارت و پرسشگری است.
 
وی با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های میان دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش، پیشنهاد ایجاد کمیته مشترک همکاری به منظور توسعه پژوهش و فناوری میان این دو وزارتخانه را ارائه کرد.
 
فرهادی با اشاره به وجود بیش از 13 میلیون دانش آموز در وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این عدد نشان می دهد که رسالت سنگینی بر عهده این وزارتخانه است و رویکرد پژوهش‌محوری نیز این مسؤولیت را سنگینتر می‌کند.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش موضوعی نیست که بتوان در یک مقطع به آن دست یافت، اضافه کرد: باید از توسعه تحقیقات و پژوهش فرهنگی ایجاد کرد که از زمان ورود به دوره پیش دبستانی تا پایان عمر ملکه ذهن باشد و این به معنای یک آموزش مادام العمر است.
 
فرهادی با تاکید بر اینکه سال های زیادی از آموزش متکی بر آموخته های انباشتی و کم اثر گذشته است، یادآور شد: امروز یادگیری معطوف به حل مساله، پرسشگری، ایده آفرینی، خلاقیت و یادگیری مشارکتی است.
 
وی، این رویکرد آموزشی را منشأ ثمرات عظیم در کشور و توسعه همه جانبه کشور دانست و ادامه داد: هر چه فاصله میان دو نظام آموزشی وزارت عل??م و آموزش و پرورش کمتر شود و ارتباط هدفمندی میان این دو نظام آموزشی برقرار شود، بیشتر می توان به مرجعیت علم و فناوری ایران امید داشت.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه ایجاد جامعه علم باور و پژوهش محور از سال های ابتدایی مدرسه آغاز می شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای نهادینه کردن این مهم باید این فرهنگ را در برنامه های درسی بگنجاند که البته این امر در سال های اخیر به آن توجه شده است.
 
فرهادی هفته پژوهش را فرصت مغتنمی برای قالب شدن گفتمان پژوهشی در کشور دانست و گفت: در این هفته بسیاری از ارگان ها دستاوردهای علمی خود را در سراسر کشور عرضه می کنند، ضمن آنکه در هر استانی شورای پژوهش و فناوری شکل گرفته است.
 
وی با تاکید بر اینکه ما میراث‌دار علمی عظیمی هستیم، گفت: با تصویب اسناد بالادستی چون سند چشم انداز و ابلاغیه مقام معظم رهبری دیگر بهانه ای برای نرسیدن به مرجعیت علمی نداریم.
 
فرهادی فائق آمدن به مدرک گرایی و تربیت انسان‌های کارآفرین در دانشگاه های نسل سوم را از رویکردهای نظام آموزش عالی دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده، پژوهش نقش پررنگتری در منافع ملی و افزایش سهم اقتصادی داشته باشد.
 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه این رویکرد، بستر اقتصاد مقاومتی را ایجاد می‌کند، اضافه کرد: دانش آموزان می توانند از خدمات آموزشی و پژوهشی که در دانشگاه ها ایجاد شده است، استفاده کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال راه اندازی 130 آزمایشگاه مرجع و مرکزی در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها هستیم که در حال حاضر 50 آزمایشگاه مرجع فعال شده است و مابقی در حال تکمیل شدن است.
 
 طی برگزاری مراسمی در دبیرستان دکتر علی شریعتی با حضور وزیر علوم، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش از 21 دانش‌آموز پژوهنده تقدیر به عمل آمد.
 

 

    تعداد مشاهده:  63
 
 




ادامه...
 
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی است..
طراحی و پیاده سازی توسط شرکت مهندسی آتیه پرداز