جست‌و‌جوی همه منابع

انتشارات

معرفی انتشارات

راهنمای خرید

فهرست کتاب‌های انتشارات

دانشگاه امروزی در اثر چرخش‌­های فرهنگی، اجتماعی و فناوری در عصر حاضر دستخوش تغییراتی شده، و این تغییرات موجب ظهور مفاهیم تازه­‌ای در مطالعات آموزش عالی، علم و فناوری گرديده است. در این بستر جهانی، در سال­‌های اخیر مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری  نه‌­تنها مورد توجه واقع شده بلکه در نظام شناخت و آینده­‌نگری آموزش عالی اهمیت محوری پیدا کرده است. فهم چالش­‌های پیش­‌روی آموزش عالی و انتظارات از آن با تکیه بر مولفه‌های درونی و بیرونی نظام علم، وضعیت فعلي و آینده‌­نگری تعاملات میان دانشگاه و محیط پیرامون به مدد مطالعات فرهنگی و اجتماعی ممکن می­‌نماید و از این طریق می­‌توان راهبردهای تعادل‌­بخش میان کارویژه‌­های دانشگاه با نیازهای اجتماعی و بازار کار ارائه داد. بر این­ اساس مطالعات آموزش عالی و علم برای شناخت وضعیت موجود، ارزیابی تعاملات آن با جامعه و فرهنگ و ايفاي نقش موثرتر آموزش عالي در ترسیم آینده كشور نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت علوم اجتماعي و علوم انساني و کاربست راهبردهای آن در عرصه سیاست­گذاری و تصمیم‌گیری است. براي دستيابي به اين اهداف، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری از سال ١٣٨٢ با هدف پژوهش در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی و توسعه علمی، ایفای نقش نهاد واسط میان دانشگاه و جامعه و به‌­عنوان نهاد مولد اندیشه و اتاق فکر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در حوزه­‌های مورد اشاره تأسيس شده و در پی انجام پژوهش‌ها و مطالعاتی در محورهای زیر است:

  1. پژوهش در زمینه مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، توسعه‌علمي و فناوری
  2. مطالعه در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی
  3. توسعه کانون‌های تفکر در حوزه مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی و توسعه علمی
  4. آینده‌نگری دانشگاه‌ها و شناخت نیازهای جدید آموزش عالی در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی
  5. شناخت و بسط مطالعات میان‌رشته‌ای و روش­هاي گسترش آن.

با توجه به اهداف فوق، پژوهشکده مطالعات فرهنگي و اجتماعي در کنار برنامه‌­ها و فعالیت‌های پژوهشی‌، اقدام به تألیف و ترجمه آثار علمی در زمینه‌های فوق برای توسعه و رشد این حوزه مطالعاتی و همچنین تأمین منابع فکری و علمي لازم برای سیاست‌گذاری فرهنگی و اجتماعی در آموزش عالي نموده است. امیدواريم كتاب­‌هاي منتشر شده توسط اين پژوهشكده، به بهترین شکل در دسترس استادان، مدیران، کارشناسان، و علاقه‌­مندان مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی قرار گیرد و در ارتقای كيفی كارويژه‌هاي آموزش عالی و علم در جامعه ايران به سهم خود نقشي فعال داشته باشد.

پژوهشکده در سال ۱۳۹۴ و در چارچوب سیاست‌های مصوب، فعالیت‌های انتشاراتی خود را آغاز کرد. مأموریت انتشارات، چاپ و نشر یافته‌ها و نتایج مطالعات و پژوهش‌های انجام‌شده و ترجمه پژوهش‌های بین‌المللی این حوزه در قالب‌های گوناگون و با صورتی آراسته و متناسب با ذائقه اندیشه‌ورز جامعه علمی ایران است.

* حاصل این تلاش‌ها از سال 1394 تا کنون (خرداد ۱۳۹۹)، انتشار 230 اثر تألیفی، 160 اثر ترجمه‌ای، و تعداد قابل توجهی ویژه‌نامه، فصلنامه، بروشور و … در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و اجتماعی است.

  • ارتباط با کارشناس:
  • 22570777 و 22570666 ( سرکار خانم مینا عظیمی، داخلی 261 و سرکار خانم میترا زرینی داخلی 240)

 

انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به دو شکل به مخاطبان خدمات فروش ارائه می‌دهد؛ نخست به شکل فروش کتاب‌ها در کتابفروشی‌ها و مراکز پخش و دوم به شکل خرید اینترنتی. برای خرید از مراکز پخش می‌توانید به فهرست زیر مراجعه کنید و برای خرید اینترنتی نیز به سایت بازار الکترونیک شرکت پست مراجعه کنید یا به بخش جست‌و‌جوی انتشارات مراجعه کنید.

مراکز پخش آثار پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی عبارتند از:

دفتر فروش پژوهشکده: خیابان پاسداران، خیابان شهید مومن‌نژاد (گلستان اول)، شماره ۱۲۴، تلفن: 22767493
انتشارات خوارزمی: تهران خیابان انقلاب اسلامی بین 12 فروردین و فخر رازی شماره 1268- شماره تلفن 66406273-66400706

کتاب مهربان: خیابان انقلاب اسلامی، بین 12 فروردین و اردیبهشت کتابفروشی نشر بازرگانی تلفن: 66953475

نشر اندیشه احسان: خیابان انقلاب اسلامی، روبروی دانشگاه تهران پاساژ فروزنده، طبقه هم کف. 09192401955

انتشارات مولی: تهران، میدان انقلاب، خیابان انقلاب، نرسیده به خیابان انقلاب، شماره 1158، تلفن:66409243

کتابفروشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران: تهران، پل گیشا ـ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، تلفن: 61117952

انتشارات ققنوس: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بازارچه کتاب، تلفن 66413722، 66467491

فروشگاه مرکز نشر دانشگاهی:‌ تهران، خیابان انقلاب، روبروی سینما سپیده. پاساژ خبیری  تلفن 66410761-66408891

فروش نسخه الکترونیکی www.fidibo.com تلفن: 26414743 و 22906275

فروش اینترنتی از آدینه بوک www.adinehbook.com  تلفن: 88546435

جست‌و‌جو

کتاب

کتاب الکترونیکی

گزارش پژوهشی

مجله

رهایی‌بخشی مطالعات فرهنگی

رهایی‌بخشی مطالعات فرهنگی

محمد رضایی

28000 تومان

1399

مسئلۀ علم و علم انسانی در دارالفنون عصر ناصری: پژوهشی در آثار مکتوب شناخته‌شدۀ دارالفنون (از ۱۲۶۷ تا ۱۳۱۳ق)

مسئلۀ علم و علم انسانی در دارالفنون عصر ناصری: پژوهشی در آثار مکتوب شناخته‌شدۀ دارالفنون (از ۱۲۶۷ تا ۱۳۱۳ق)

ابراهیم توفیق، سیدمهدی یوسفی، آرش حیدری

32000 تومان

1399

دانشگاه و  دولت-ملت‌سازی

دانشگاه و  دولت-ملت‌سازی

مارک کویک و دیگران

آریا متین و ایمان بحیرایی

38000 تومان

زمستان 1398

درآمدی بر علوم انسانی و اجتماعی در جهان معاصر

درآمدی بر علوم انسانی و اجتماعی در جهان معاصر

ناصر فکوهی

34000

پاییز 1398

مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، (مروری بر یک تجربه)

مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، (مروری بر یک تجربه)

به کوشش رجبعلی مختارپور

58000 تومان

1398

حامیان علم و فناوری در جهان و ایران

حامیان علم و فناوری در جهان و ایران

رضا ماحوزی

30000 تومان

1398

علم‌ورزی زنان در میدان دانشگاه

علم‌ورزی زنان در میدان دانشگاه

به کوشش خدیجه کشاورز 

44000 تومان

1398

بین‌المللی‌سازی آموزش عالی؛ استراتژی‌ها، راهبردها و تکنیک‌ها در توسعه ارتباطات علمی

بین‌المللی‌سازی آموزش عالی؛ استراتژی‌ها، راهبردها و تکنیک‌ها در توسعه ارتباطات علمی

عباس قنبری باغستان

52000 تومان

1398

مراد و مقصود از دانشگاه چیست؟

مراد و مقصود از دانشگاه چیست؟

استفان کولینی

آریا متین و ایمان بحیرایی

46000 تومان

1398

تقلب علمی

تقلب علمی

غلامرضا ذاکرصالح

3900

تقلب علمی

تقلب علمی

غلامرضا ذاکرصالح

3900

چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی بین‌المللی‌شدن آموزش عالی در دوره پسابرجام

چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی بین‌المللی‌شدن آموزش عالی در دوره پسابرجام

دکتر حسین سالار آملی

1394

مسائل زندگی دانشجویان خارجی در ایران

مسائل زندگی دانشجویان خارجی در ایران

دکتر مجتبی صدیقی

1394

درآمدی بر مفهوم دانشگاه بین‌المللی در ایران و جایگاه فناوری‌های نوین در ارکان چندگانۀ آن

درآمدی بر مفهوم دانشگاه بین‌المللی در ایران و جایگاه فناوری‌های نوین در ارکان چندگانۀ آن

استلزامات فرهنگی و اجتماعی جذب دانشجوی خارجی

استلزامات فرهنگی و اجتماعی جذب دانشجوی خارجی

دکتر سید ضیاء هاشمی

1394

مؤسسه آموزش عالی بیمه (اکو) و چهار دهه فعالیت بین‌المللی- منطقه‌ای

مؤسسه آموزش عالی بیمه (اکو) و چهار دهه فعالیت بین‌المللی- منطقه‌ای

دکتر آتوسا گودرزی، دکتر رضا افقی

1394

سیاست‌های بین‌المللی دانشگاه جورج تاون قطر

سیاست‌های بین‌المللی دانشگاه جورج تاون قطر

دکتر مهران کامروا

1394

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و تجربه زیست ‌رفاهی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان خارجی

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و تجربه زیست ‌رفاهی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان خارجی

دکتر روح الله بیات

1394

زندگی دانشگاهی با تأکید بر تجربه دانشگاه پوترا مالزی

زندگی دانشگاهی با تأکید بر تجربه دانشگاه پوترا مالزی

دکتر لیلا فلاحتی

1394

تقلب علمی

تقلب علمی

غلامرضا ذاکرصالح

3900

آخرین کتاب منتشر شده

رهایی‌بخشی مطالعات فرهنگی

این کتاب با چالش¬هایی آغاز می¬شود که امروزه مفهوم پایه¬ای جامعه و نظریه جامعه‌شناسی با آن روبه¬رو است. در جستجو برای پاسخی به این چالش¬ها، ایده چرخش فرهنگی و اهمیت آن برای فهم نزاع میان امر اجتماعی و امر نشانه¬ای، و زایش مطالعات فرهنگی پیش¬نهاده شد. اما داستان مطالعات فرهنگی در این کتاب از زاویه...

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *