جست‌و‌جوی همه منابع

انتشارات

معرفی انتشارات

راهنمای خرید

فهرست کتاب‌های انتشارات

پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، نهاد علمی و تحقیقاتی دانش‌محوری است که مأموریت و کارکرد اصلی آن ایجاد زمینه‌های تولید علم و دانش بومی‌ در عرصه علوم انسانی، و مسئله‌شناسی و پاسخگویی به مسائل و موضوعات گوناگون فرهنگی و اجتماعی مرتبط با آموزش عالی است. با توجه به کمبودها و خلأ‌های موجود در نظام سیاستگذاری علمی و آسیب‌های موجود در نظام مدیریت آموزشی و پژوهشی عرصه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و اجتماعی، این پژوهشکده در سه سال اخیر، مطالعه و بسط مبانی نظری، و تولید دانش‌های کاربردی در این عرصه‌‌‌ها را در دستور کار تحقیقاتی خود قرار داده است.
چشم‌انداز و سیاست اصلی پژوهشکده در انجام پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی و توسعه علوم انسانی معطوف به آن دسته از موضوعات بنیادی و کاربردی است که ضمن شناسایی و گره‌گشایی از مشکلات مبتلا‌به این حوزه، زمینه توسعه مطالعات بومی را بر مبنای چارچوب و سازوکارهای علمی و روشمند فراهم می‌آورد. افزون‌ بر محوریت تولید و توسعه دانش بومی در سیاست‌ها و سوگیری‌های مطالعاتی و تحقیقاتی، پژوهشکده برای نیل به اهداف خرد و کلان با اتخاذ جهت‌گیری انتقادی نسبت به یافته‌های پژوهشی حوزة مطالعات فرهنگی و اجتماعی فرآیند تحصیل داده‌ها و تبدیل آن به یافته‌های پژوهش و تبیین الگوهای مسلط را از منظر تحول، بازسازی و نوسازی دنبال می‌کند تا از این طریق به طور نسبی زمینه‌ پاسخگویی به نیازها و انتظارات جامعه حاصل شود.
با توجه به پیش‌‌درآمد فوق و در راستای سیاست‌های جاری پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، انتشارات پژوهشکده مأموریت دارد تا یافته‌ها و نتایج مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در گروه‌های علمی و پژوهشی پژوهشکده را با صورتی آراسته و متناسب با ذائقة اندیشه‌ورز جامعه علمی ایران منتشر نماید. این انتشارات کوشش می‌‌کند با محک ارزیابی و بهره‌گیری از دانش استادان و صاحبان تخصص، علاوه بر ارزیابی‌ها و نظارت‌های متعارف گروه‌های پژوهشی پژوهشکده، آثار پیشنهادی را مجدداً از منظر نشر بررسی و ارزیابی کند و در صورت کسب امتیاز لازم، آن ‌را به طبع برساند. پس از نشر آثار، از طریق گفت‌و‌گو و تعامل با اصحاب اندیشه و دانش و مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های علمی و فرهنگی،‌ زمینه تسهیل و تسریع برای دسترسی آسان محققان و علاقه‌مندان به آثار منتشره فراهم می‌شود.
پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی که فعالیت‌ رسمی و سازمان‌یافته خود را از ابتدای سال ۱۳۸۴ آغاز کرد، تاکنون بیش به یکصد مجلد کتاب، نشریه علمی و ویژه‌نامه منتشر کرده است. در مجموع آثار و فرآورده‌های انتشاراتی پژوهشکده را می‌توان‌ به شش دسته تقسیم نمود:
الف. آثار حاصل پژوهش‌های پژوهشکده: با توجه به سیاست‌های پژوهشکده، صورتبندی و انتشار پژوهش‌ها و تولیدات گروه‌های پژوهشی پژوهشکده مأموریت اصلی انتشارات می‌باشد. هریک از گروه‌های پژوهشی متناسب با سرفصل‌ها و اولویت‌های پژوهشی به انجام پژوهشهای مختلف مبادرت می‌ورزند که نتایج تحقیقات انجام شده پس از اتمام و تایید شورای علمی گروه‌ها و شورای پژوهشی پژوهشکده جهت نشر به انتشارات پژوهشکده ارسال می‌شود، که در صورت تصویب در شورای نشر و تایید در فرآیند ارزیابی، منتشر می‌شود.
ب. آثار حاصل ترجمه متون علمی: با توجه به شتاب فزاینده تغییرات و تحولات علمی و افزایش مداوم تولیدات علمی در حوزه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و اجتماعی، و ضرورت آگاهی و نقد آراء و نظریات جدید، ترجمه و نشر آثار برگردان از سیاست‌ها و اولویت‌های دیگر انتشاراتی پژوهشکده می‌باشد. با توجه به این مهم، و پس از ترجمه و برگردان متون در حوزه‌های مختلف علوم انسانی در دفتر ترجمه پژوهشکده، این آثار منتشر و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.
ج. آثار مورد نیاز ستاد وزارت علوم، دانشگاهها و مخاطبان دانشجویی: علاوه بر نشر فرآورده‌های پژوهشی و آثار برگردان، یکی از فعالیت‌های دیگر انتشاراتی پژوهشکده، نشر آن دسته از کتب و آثاری است که در ارتباط با نیازهای دانشجویی ضرورت می‌یابد. پرداختن به اصول و مبانی حوزه‌های مبتلا‌به مطالعات دانشجویی و توجه به قابلیت‌های کاربردی از جمله ویژگی‌های‌ است که این مجموعه از آثار را نسبت به سایر فرآوردهای انتشاراتی پژوهشکده متمایز می‌سازد.
د. آثار منتشره با مشارکت سایر مراکز علمی و دانشگاهها: آثار منتشره در این بخش از دو وجه نسبت به جریان متعارف نشر پژوهشکده متمایز می‌باشد؛ نخست انتشار آثاری که گرچه با ماموریتها و اولویتهای پژوهشکده تجانس کمتری دارد اما پژوهشکده در راستای سیاستهای حمایتی(مندرج در اساسنامه) به انتشار این آثار علمی اقدام می‌نماید، و دوم انتشار آثار مشترکی که برای بسط تعامل انتشاراتی و با هدف بهره‌گیری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های سایر مراکز و سازمانهای علمی دنبال می‌شود.
ه. فصلنامه‌های تخصصی و علمی ـ پژوهشیِ پژوهشکده: علاوه بر کتاب، انتشار دو فصلنامه علمی‌ـ پژوهشی با عناوین «تحقیقات فرهنگی» و «مطالعات میان‌رشته‌ای در توسعه علوم انسانی» در دستور کار فعالیت‌های انتشاراتی پژوهشکده قرار دارد؛ فصلنامه «تحقیقات فرهنگی» که یکسال از انتشار آن می‌گذرد با پرداختن و تمرکز بر موضوعاتی نظیر سبک زندگی، فرهنگ رسانه و ارتباطات میان‌فرهنگی به‌طور منظم در ابتدای هر فصل منتشر می‌شود. فصلنامه‌ «مطالعات میان‌رشته‌ای در توسعه علوم انسانی» که اخیرا مجوز انتشار آن صادر شده است، سه شماره آن با عناوین «مطالعات میان‌رشته‌ای؛ مبانی و مفاهیم»، «میان‌رشتگی در آموزش عالی» و «برنامه درسی میان‌رشته‌ای» به طور همزمان در هفته‌های آتی منتشر خواهد شد.
و. انتشار فصلنامه‌های تخصصی با همکاری انجمن‌های علمی: در راستای سیاست‌های حمایتی پژوهشکده و همکاری با انجمن‌های علمی نظیر انجمن جامعه‌شناسی، انجمن علوم سیاسی، انجمن آموزش عالی و انجمن انسان‌شناسی، نشر مشترک فصلنامه‌های علمی ـ پژوهشی آنها شکل دیگر فعالیت انتشاراتی پژوهشکده می‌باشد. لازم به ذکر است که تا کنون هشت شماره از فصلنامه پژوهشنامه علوم سیاسی، نه شماره از فصلنامه جامعه‌شناسی، سه شماره از فصلنامه آموزش عالی و شماره نهم فصلنامه نامه انسان‌شناسی منتشر و دراختیار علاقمندان قرار گرفته است.

انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی به دو شکل به مخاطبان خدمات فروش ارائه می‌دهد؛ نخست به شکل فروش کتاب‌ها در کتابفروشی‌ها و مراکز پخش و دوم به شکل خرید اینترنتی. برای خرید از مراکز پخش می‌توانید به فهرست زیر مراجعه کنید و برای خرید اینترنتی نیز به سایت بازار الکترونیک شرکت پست مراجعه کنید یا به بخش جست‌و‌جوی انتشارات مراجعه کنید.

مراکز پخش آثار پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی عبارتند از:

دفتر فروش پژوهشکده: خیابان پاسداران، خیابان شهید مومن‌نژاد (گلستان اول)، شماره ۱۲۴، تلفن: ۲۲۵۷۰۷۷۷، ۲۲۵۷۰۶۶۶، داخلی ۲۰۹
انتشارات خوارزمی: تهران خیابان انقلاب اسلامی بین 12 فروردین و فخر رازی شماره 1268- شماره تلفن 66406273-66400706

کتاب مهربان: خیابان انقلاب اسلامی، بین 12 فروردین و اردیبهشت کتابفروشی نشر بازرگانی تلفن: 66953475

نشر اندیشه احسان: خیابان انقلاب اسلامی، روبروی دانشگاه تهران پاساژ فروزنده، طبقه هم کف. 09192401955

انتشارات مولی: تهران، میدان انقلاب، خیابان انقلاب، نرسیده به خیابان انقلاب، شماره 1158، تلفن:66409243

کتابفروشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران: تهران، پل گیشا ـ دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، تلفن: 61117952

انتشارات ققنوس: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بازارچه کتاب، تلفن 66413722، 66467491

فروش نسخه الکترونیکی www.fidibo.com تلفن: 26414743 و 22906275

فروش اینترنتی از آدینه بوک www.adinehbook.com  تلفن: 88546435

جست‌و‌جو

کتاب

کتاب الکترونیکی

گزارش پژوهشی

مجله

مسئلۀ علم و علم انسانی در دارالفنون عصر ناصری: پژوهشی در آثار مکتوب شناخته‌شدۀ دارالفنون (از ۱۲۶۷ تا ۱۳۱۳ق)

مسئلۀ علم و علم انسانی در دارالفنون عصر ناصری: پژوهشی در آثار مکتوب شناخته‌شدۀ دارالفنون (از ۱۲۶۷ تا ۱۳۱۳ق)

ابراهیم توفیق، سیدمهدی یوسفی، آرش حیدری

32000 تومان

1399

دانشگاه و  دولت-ملت‌سازی

دانشگاه و  دولت-ملت‌سازی

مارک کویک و دیگران

آریا متین و ایمان بحیرایی

38000 تومان

زمستان 1398

درآمدی بر علوم انسانی و اجتماعی در جهان معاصر

درآمدی بر علوم انسانی و اجتماعی در جهان معاصر

ناصر فکوهی

34000

پاییز 1398

مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، (مروری بر یک تجربه)

مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، (مروری بر یک تجربه)

به کوشش رجبعلی مختارپور

58000 تومان

1398

حامیان علم و فناوری در جهان و ایران

حامیان علم و فناوری در جهان و ایران

رضا ماحوزی

30000 تومان

1398

علم‌ورزی زنان در میدان دانشگاه

علم‌ورزی زنان در میدان دانشگاه

به کوشش خدیجه کشاورز 

44000 تومان

1398

بین‌المللی‌سازی آموزش عالی؛ استراتژی‌ها، راهبردها و تکنیک‌ها در توسعه ارتباطات علمی

بین‌المللی‌سازی آموزش عالی؛ استراتژی‌ها، راهبردها و تکنیک‌ها در توسعه ارتباطات علمی

عباس قنبری باغستان

52000 تومان

1398

مراد و مقصود از دانشگاه چیست؟

مراد و مقصود از دانشگاه چیست؟

استفان کولینی

آریا متین و ایمان بحیرایی

46000 تومان

1398

انجمن‌های علمی دانشجویی؛ کارکردها و آسیب‌ها

انجمن‌های علمی دانشجویی؛ کارکردها و آسیب‌ها

به کوشش: مهدی حسین‌زاده فِرِمی

48000 تومان

1398

تقلب علمی

تقلب علمی

غلامرضا ذاکرصالح

3900

تقلب علمی

تقلب علمی

غلامرضا ذاکرصالح

3900

چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی بین‌المللی‌شدن آموزش عالی در دوره پسابرجام

چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی بین‌المللی‌شدن آموزش عالی در دوره پسابرجام

دکتر حسین سالار آملی

1394

مسائل زندگی دانشجویان خارجی در ایران

مسائل زندگی دانشجویان خارجی در ایران

دکتر مجتبی صدیقی

1394

درآمدی بر مفهوم دانشگاه بین‌المللی در ایران و جایگاه فناوری‌های نوین در ارکان چندگانۀ آن

درآمدی بر مفهوم دانشگاه بین‌المللی در ایران و جایگاه فناوری‌های نوین در ارکان چندگانۀ آن

استلزامات فرهنگی و اجتماعی جذب دانشجوی خارجی

استلزامات فرهنگی و اجتماعی جذب دانشجوی خارجی

دکتر سید ضیاء هاشمی

1394

مؤسسه آموزش عالی بیمه (اکو) و چهار دهه فعالیت بین‌المللی- منطقه‌ای

مؤسسه آموزش عالی بیمه (اکو) و چهار دهه فعالیت بین‌المللی- منطقه‌ای

دکتر آتوسا گودرزی، دکتر رضا افقی

1394

سیاست‌های بین‌المللی دانشگاه جورج تاون قطر

سیاست‌های بین‌المللی دانشگاه جورج تاون قطر

دکتر مهران کامروا

1394

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و تجربه زیست ‌رفاهی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان خارجی

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و تجربه زیست ‌رفاهی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان خارجی

دکتر روح الله بیات

1394

زندگی دانشگاهی با تأکید بر تجربه دانشگاه پوترا مالزی

زندگی دانشگاهی با تأکید بر تجربه دانشگاه پوترا مالزی

دکتر لیلا فلاحتی

1394

تقلب علمی

تقلب علمی

غلامرضا ذاکرصالح

3900

آخرین کتاب منتشر شده

مسئلۀ علم و علم انسانی در دارالفنون عصر ناصری: پژوهشی در آثار مکتوب شناخته‌شدۀ دارالفنون (از ۱۲۶۷ تا ۱۳۱۳ق)

این کتاب به تاریخ علم ناظر بر انسان در دارالفنون می‌پردازد، به معنای خاصی از تاریخ علم که در آن شکل‌گیریِ مفاهیم، در زمینه‌های تاریخی‌شان موضوع بحث است. مسئلۀ این است که اگر دارالفنون آغازگاه نهاد دانش مدرن در ایران و موجد و مروج طبقه‌بندیِ نوینی از علوم در ایران بوده، این مهم را چگونه...

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *